Motiverende sproglæring

11. marts 2019

Ved bogpræsentationen fortæller Christoph Schepers, hvordan sproglærere kan støtte deres elever i at sætte motiverende mål – og nå dem.


Forestil dig, hvor meget nemmere det vil være for dig at undervise, hvis eleverne tager ansvar for deres læring og selv ved, hvad de har brug for, for at nå deres mål. Det kan sprogundervisere, undervisningsudviklere, fagledere og andre med interesse for sproglæring høre mere om ved præsentationen af en ny bog.

11. marts 2019

I denne måned udgiver Sprogskolen håndbogen ”Motiverende mål – motiverende læring”, som samler resultaterne af fire års intensivt arbejde med sprogundervisning og sprogcoaching. Bogen giver et bud på, hvordan vi som sprogundervisere kan fremme de sproglærerendes motivation til at lære sprog, når vi hjælper dem med at definere deres egne, individuelle mål.
I anledning af bogudgivelsen inviterer Sprogskolen den 27. marts inviterer forbindelse med udgivelsen inviterer Studieskolen til inspirationsevent og bogreception.
Om baggrunden for bogen siger Christoph Schepers:
”Som sprogunderviser har du mange hensyn at tage. På den ene side har du et pensum, du skal nå, på den anden side har de sproglærende forskellige interesser og behov.
Samtidig har de forskellige, individuelle måder at lære på, og det skal du også forholde dig til. Det gør ikke ligefrem livet som sprogunderviser lettere.
Forestil dig, hvor meget nemmere det vil være for dig at undervise, hvis eleverne tager ansvar for deres læring og selv ved, hvad de har brug for, for at nå deres mål. Det er slet ikke urealistisk.”

Tid: Onsdag den 27. marts 2019 kl. 15.30 – 17.30
Sted: Studieskolen, Borgergade 14, 1. sal, aud. 133
Du er velkommen til at deltage i hele arrangementet eller kigge forbi kl 16.30 til receptionen.
Tilmelding