DFS hjælper med IT

DFS hjælper med IT

Redaktionel dato: 18. august 2020

Vi tilbyder vores medlemsorganisationer en bred vifte af løsninger indenfor IT-support og IT-udvikling, lige fra problemer med at starte PC’en over hjemmeside-hosting til sikkerpost løsninger – og meget andet. 

Både IT-support og IT-udvikling varetages af DFS’ partner, SOLID IT. Medlemsorganisationer skal blot kontakte SOLID IT direkte via mail eller telefon, så hjælper de hurtigt med at løse problemet.

Vi skelner imellem IT-support og IT-udvikling. Hverdagsudfordringer med IT og vedligehold hører under vores gratis IT-support, mens alt, hvad der er nye IT-løsninger, hører til under IT-udvikling; f.eks. udvikling af nye systemer eller øget IT-sikkerhed i organisationen.

IT-support
IT-support er gratis for DFS’ medlemmer. IT-support er hjælp til hverdagsudfordringer, når et eksisterende system ikke virker; det kan f.eks. være problemer med mailsystemet eller hvis Pc’en ikke vil starte. Det kan også være:

  • Besparelser på software via Techsoup Danmark
  • Domæneregistrering
  • Vejledning og brug af hosting, webhotel, webmail og Office 365

Læs mere om vores IT-support
OBS! DFS’ tilbud om IT-support gælder vores medlemmer og vores associerede medlemmer. Oplysningsforbundene er undtaget.

IT-udvikling
DFS yder et tilskud til vores medlemmers IT-udvikling på 50 % af SOLID IT’s timepris, eksklusiv moms. Prisen for DFS’ medlemmer er derfor kun 450 kr. pr. time, eksklusvi moms. Det er langt under prisen for tilsvarende IT-løsninger.
IT-udvikling er opgaver, som defineres af medlemsorganisationen. Det betyder, at IT-udvikling kan være alle slags IT-tekniske opgaver. Men her er et par eksempler på, hvilken karakter IT-udvikling kan have:

  • IT Sikkerhedspakke til PC (Antivirus, kryptering, sikkerhedsopdateringer)
  • Sikkerpost løsning (Baseret på NemID, Tunnelmail, TLS og OME-kryptering)
  • Trådløst netværk til kontoret (Kan leveres som et månedsabonnement)

Det kan også være større projekter af mere speciel karakter:

  • Automatiseret godkendelsesproces til f.eks. behandling af indkomne ansøgninger til job, eller sagsbehandling af puljeuddelinger.
  • Workshop i Microsoft Teams (En del af Office 365). SOLID IT kan lave en introduktion til Teams og hvordan det med fordel kan benyttes i hverdagen.

Når der opstår et behov for IT-udvikling i organisationen, skal medlemsorganisationen blot kontakte SOLID IT for at aftale, hvad projektet består af, og hvor mange timer det anslås at tage. Herefter sendes projektet til godkendelse hos DFS, og så kan udviklingsarbejdet gå i gang.

Læs mere om IT-udvikling

Kontakt

Medlemsorganisationer skal kontakte SOLID IT direkte på mail support@solidit.dk eller telefon 70 25 60 05.

Har du spørgsmål eller vil vide mere om vores IT-tilbud, skal I kontakte udviklingskonsulent, Natacha Holst Hansen på nah@dfs.dk eller 33 26 03 78.